لباس بیمارستانی یکبار مصرف یک محصول مهم و مورد نیاز در بیمارستان‌های متفاوت می‌باشد که پرسنل بیمارستان و نیزبیماران از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که فروش لباس یکبار مصرف بیمارستانی رونق زیادی دارد، اکثر مشتریان آن مراکز درمانی و بهداشتی می‌باشند که اغلب در تناژ بالا خریداری می‌کنند. تولید کنندگان لباس‌های بیمارستانی همیشه در تلاش هستند که یک محصول با کیفیت عالی و با قیمت مناسب را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و این گونه توانسته‌اند رضایت بیشتر خریدار آن را به سمت خود سوق دهند.

بازار لباس بیمارستانی یکبار مصرف در ایران چگونه است؟

ایران در تولید و پخش وسایل پزشکی یکی از بهترین‌های جهان بوده است و ثابت کرده‌است که می‌تواند با به کارگیری فن آوری به روز دنیا محصولات با کیفیت بالایی را تولید کند. مرکز پخش لباس‌های یکبار مصرف بیمارستانی به غیر از تامین نیاز داخل کشور، به سایر کشورهای همسایه نیز این گونه لباس‌ها را صادر می‌کند. لباس یکبار مصرف از پرفروش‌ترین محصولات این تولیدی‌ها می‌باشد که همه روزه شاهد افزایش تولید و فروش آن‌ها هستیم.

کارخانه‌های بسیاری وجود دارند که از مواد خام درجه یک در تولید لباس بیمارستانی یکبار مصرف استفاده می‌‌کنند. این لباس‌ها به تعداد بالایی تولید می‌‌شوند. البته کیفیت لباس‌های یکبار مصرف بیمارستانی به جنس پارچه و مقدار پارچه استفاده شده در تولید لباس و نیز شرکت تولید کننده آن بستگی دارد. این لباس‌های یکبار مصرف دارای مجوزهای معتبر از وزارت بهداشت می‌باشند.

لباس‌های بیمارستانی در دو نوع می باشند، نوع اول به‌ شکل گان هستند و اغلب برای پوشش استفاده می‌شوند که این خود نیزجهت آسایش بیشتر بیماران استفاده می‌گردد. نوع دوم این لباس‌ها برای کارکنان در نظر گرفته شده‌است و برای تمیزی بیشتر کارکنان بیمارستان استفاده می‌شود.

 مراحل تولید لباس یکبار مصرف                                                                            

  • انتخاب جنس پارچه مخصوص
  • اندازه گیری و برش پارچه مخصوص
  • دوخت پارچه‌ها
  • استریل کردن پارچه لباس
  • بسته بندی بهداشتی لباس‌های یکبار مصرف

medical-gown

 انتخاب جنس پارچه مخصوص

برای دوخت آن‌ها باید از پارچه‌های مختص این کار که به پارچه اسپان باند معروف می‌باشد، استفاده شود. اسپان باند نوعی پارچه بدون بافت می‌باشد و در کل بهترین انتخاب برای تولید لباس بیمارستانی یکبار مصرف است. نکته بعدی این است که باید استانداردهای مورد نیاز را داشته باشد و درساده‌ترین مدل دوخته شود.

 اندازه گیری و برش پارچه  مخصوص

مدل  دوخت و تولید فوق العاده آن باعث می‌‌شود، هر فردی در زمان پوشش این گونه لباس‌ها احساس آرامش و سبکی بسیار خوبی درون آن داشته باشند و دچارهیچ مشکلی مخصوصا در هنگام عمل‌های جراحی نشود. استفاده از آن هیچ حساسیتی به وجود نمی‌آورد و این لباس‌ها ضد آب می‌باشند و دارای انواع سایزهای استاندارد هستند.

دوخت لباسهای یکبار مصرف بیمارستانی

نکته بعدی که باید بررسی شود طرز دوخت آن می‌باشد. باید به نوعی دوخته شود که هیچ  درز و شکافی در آن دیده نشود و دوخت‌های آن کاملاً دقیق ومحکم باشند زیرا در تمام مدتی که افراد فعالیت زیاد دارند از هم باز نشوند که ایجاد شکاف نیز خود سبب پارگی پارچه می‌شود. برش این لباس‌ها نیز باید به نحوی باشد که پوشیدن آن‌ها بسیار آسان باشد و در مواقع اضطراری بتوان در کم‌ترین زمان آن‌ها را پوشید. دلیل بودن رنگ سبز و آبی برای لباس‌های یکبار مصرف بیمارستانی این می‌باشد که ابتدا نگاه کردن به این رنگ‌ها سبب می‌شود دید جراح نسبت به مواردی که قرمزهستند مانند اثر خون بر روی لباس تقویت شود.

 استریل کردن پارچه لباس

مهم ترین نکته استریل بودن لباس‌های یکبار مصرف است که برای این کار باید از دستگاه‌های مختص استریل استفاده کرد. این لباس‌ها صد درصد ضد عفونی شده‌اند و به دور از هر نوع باکتری و میکروب هستند.

 بسته بندی بهداشتی لباس‌های یکبار مصرف

امروزه ساخت و تولید لباس‌های بیمارستانی اکثرا به صورت صنعتی و در ظریف‌ترین مدل‌ها انجام می‌گیرد. لباس‌های تولید شده را مرتب اتو می‌کشند، استریل می‌کنند، در قالب جعبه‌های مناسب بسته بندی می‌کنند و لباس‌ها بدون دخالت میکروب‌های خارج از بسته به دست مصرف کننده می‌رسد.

 سخن آخر

در این مطلب درمورد لباس‌هایی که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند و یکبار مصرف هستند صحبت کردیم. برای تهیه لباس‌ بیمارستانی یکبار مصرف می‌توانید از سایت معتبر یخ پد کمک بگیرید. در این سایت می‌توانید انواع مدل و رنگ‌های لباس یکبار مصرف را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به صورت آنلاین مشاهده و خریداری کنید.