عینک یخی یکی از وسایل و تجهیزات پزشکی موجود در بازار است که بیشتر برای بعد از عمل جراحی بینی، بوتاکس یا مشکلات چشمی مثل گل مژه استفاده می‌شود.

اما شاید برای بسیاری شنیدن عینک یخی عجیب باشد و با ساز و کار آن آشنا نباشند. اما این عینک خواص بسیار زیادی دارد که بهتر است برای آشنایی با مزایای آن حتما این مقاله را مطالعه کنید.

ارسال رایگان چشم بند طبی پاکسمن

عینک یخی چیست

عینک یخی یا عینک ساچمه ای برای موارد بسیار زیادی طراحی شده است. در واقع یک کمپرس یخ یا آب سرد و حتی آب گرم است که به شکل عینک می‌باشد.

مثلا اگر بخواهید از آن به عنوان  کمپرس یخ استفاده کنید، می‌توانید آن را در داخل فریزر به مدت ۱۵ دقیقه نگهداری کنید و سپس آن را بر روی چشم‌ها بگذارید.

عینک ساچمه‌ای فرتاک 

این نوع عینک به هیچ‌گاه نشتی ندارد و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

موراد استفاده از عینک یخی

این نوع عینک استفاده‌های بسیار زیادی دارد. مثلا برای

  • بعد از عمل جراحی بینی
  • درمان گل مژه
  • بوتاکس
  • درد چشمی
  • ورم چشم
  • و غیره..

عینک چشمی بعد از عمل بینی

معمولا بعد از عمل بینی صورت و به خصوص اطراف چشم نزدیک بینی بسیار ورم می‌کند. این ورم کردگی صورت خوشایندی ندارد و معمولا چند روز طول می‌کشد تا به مرور خوب شود.

اما با استفاده از عینک یخی که هیچگونه وزنی را هم بر روی بینی ندارد، موجب می‌شود این کبودی و ورم به زودی زود برطرف شود و حتی میزان درد آن را هم به شدت کاهش  یابد.

گل مژه

گل مژه نوعی بیماری چشمی است که بر اثر ورم غده‌های کوچکی که در پلک بالا و پایین هستند، به وجود می‌آید. این تورم با قرمزی و درد شدیدی همراه است که نمی‌توان به آن دست زد.

با استفاده از عینک ساچمه ای بخشی از این تورم و قرمزی کاهش می‌یابد و به مروز چشم به حالت اول خود باز می‌گردد. بدون آنکه از کمپرس یخ غیر استاندارد استفاده کنیم که با فشار موجب درد بیشتری می‌شود.

دردهای چشمی

برخی از دردهای چشمی حاصل از میگرن یا مطالعه زیاد و نگاه کردن به صفحات گوشی و لپ تاپ حاصل می‌شوند که باید به چشم استراحت دهیم.

این استراحت را می‌توانید با استفاده از عینک یخی تکمیل کنید که آسودگی و آرامش خاصی را به چشم‌ها می‌دهد و بعد از چند دقیقه این درد به شدت کاهش می‌یابد.

خرید-آنلاین-عینک-یخی

بعد از بوتاکس و تزریق

بوتاکس جز جراحی‌های بسیار زیاد در این سال‌ها اخیر است. بوتاکس نواحی چشم برای از بین بردن انواع چین و چروک‌ها با کمی قرمزی و ممکن است با تورم همراه باشد.

با کمک عینک ساچمه ای سریعا این تورم از بین می‌برد.

در ضمن بعد از تزریق انواع چربی که برای جوانسازی پوست و اطراف چشم استفاده می‌شود، می‌توانید از این عینک استفاده کنید که در مدت زمان اندکی این کبودی کاهش می‌یابد و ورم کم‌کم از بین می‌رود.

مناسب برای شادابی پوست

شادابی پوست یکی دیگر از مزایای است که عینک ساچمه ای انجام می‌دهد. در طب چینی و طب سوزنی استفاده از یخ را برای شادابی پوست بسیار توصیه می‌کنند. پوست اطراف چشم نسبت به دیگر قسمت‌های صورت و بدن ظریف‌تر است، بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

یخ یکی از بهترین مراقبت‌های پوستی است که برای پوست اطراف چشم ایده‌آل است. بنابراین استفاده از عینک یخی می‌تواند این شرایط را مهیا کند و شما بتوانید بهترین استفاده ممکن را از این وسیله پزشکی ببرید.

در ضمن برای افرادی که سیاهی دور چشم دارند، این نوع عینک می‌تواند تا حدودی خوب عمل کند، به شرطی که استفاده منظم و همیشگی داشته باشید.

در مجموع  عینک ساچمه ای برای شادابی پوست،بستن منافذ پوست و کاهش انواع تورم‌ها که بدان اشاره شد، مفید است.

نحوه استفاده از عینک ساچمه ای

این عینک قابلیت استفاده به عنوان کمپرس آب سرد و یا آب گرم را دارد. یعنی اگر از عینک ساچمه ای می‌خواهید آن را به مدت ۲ الی ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس از آن استفاده کنید

و اگر کمپرس آب گرم می‌خواهید بهتر است آن را در مایکروویو حدودا با توان ۱۰۰۰ وات قرار دهید و از آن استفاده کنید.

ماسک-چشم

قیمت عینک یخی

این عینک در بازار با قیمت‌های متفاوتی موجود است اما برای استفاده از نوع استاندارد آن و برای پیشگیری از نشت آب بهتر است که حتما از مراکز معتبر مثل داروخانه‌ها و فروشکاه‌های آنلاین مانند یخ پد با تجهیزات پزشکی خریداری کنید.

آیا خوابیدن با ماسک چشم خوب است؟

طبق دستور چشم پزشک عمل کنید اما بهتر است، حدود ۵ تا ۲۰ دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید. احتیاط: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کمپرس سرد ممکن است باعث یخ زدگی پلک های شما شود چه به دلیل آلرژی، بی‌خوابی یا یک بیماری باشد، استفاده از ماسک چشم خنک می‌تواند به حل مشکل کمک کند. سردی رگ‌های خونی اطراف چشم شما را منقبض می‌کند و این عمل رنگ تیره را برای مدت کوتاهی کاهش می‌دهد.

آیا می‌توانید عینک یخی را در فریزر بگذارید؟

نه، پوست اطراف چشم حساس است – و قرار دادن دمای انجماد روی پوست برهنه می‌تواند باعث سوختگی شود. با نگهداری از ماسک‌های ژله‌ای در یخچال، می‌توانید از تمام مزایای تسکین‌دهنده ماسک‌های دور چشم بهره‌مند شوید.

آیا عینک یخی کارایی دارد؟

یخ رگ‌های خونی صورت شما را منقبض می‌کند، که می‌تواند ظاهر منافذ و چین و چروک‌ها را کاهش دهد و به طور کلی صورت شما را سبکتر، روشن‌تر و درخشان‌تر نشان دهد.