چسب کمر فلفلی مخصوص برای تسکین دردهای مرتبط با آرتروز و ورم مفاصل است. در واقع بدون مصرف هیچگونه دارویی می‌توانید کاملا طبیعی این دردها را تسکین دهید.

چسب‌ فلفلی برای کمر با ایجاد حرارت در ناحیه آسیب دیده موجب بهبود عضله آسیب دیده می‌شود که معمولا بعد از یک استفاده چند روزه بهبودی حاصل می‌شود.

سفارش چسب کمر عقاب نشان

در این مقاله مختصر در ارتباط با چسب کمر فلفلی توضیحاتی ارائه می‌دهیم که برای شما می‌تواند مفید باشد.

چسب کمر عقاب نشان

چسب کمر عقاب نشان  با نام مشمع ضد درد کاپسیکوم نیز شناخته می‌شود، محصولی مؤثر برای رفع سریع دردهای عضلانی است. از این محصول، همچنین برای تسکین درد مفاصل، گرفتگی و احساس درد در ستون فقرات، سیاتیک و روماتیسم نیز استفاده می‌شود. بسیاری از افراد، چسب‌های کمر را با نام چسب فلفلی نیز می‌شناسند زیرا ماده موجود در مشمع ضد درد، در ناحیه درد، ایجاد گرما نموده و باعث رفع گرفتگی و در نتیجه درد می‌شود.

کاپسیکوم در واقع نوعی فلفل است که آن را به نام فلفل قرمز یا فلفل چیلی نیز می‌شناسیم و تحقیقات نشان داده است که برای رفع دردهای آرتروز و روماتوئید و سایر دردهای عضلانی بسیار مؤثر است. بسیاری از ورزشکاران برای رفع دردها و گرفتگی های عضلانی پس از ورزش، از استعمال چسب کاپسیکوم بر روی پوست خود استفاده می‌کنند.

مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند دردهای عصبی، درد پشت، درد مفصل، پسوریازیس، آرتروز، روماتوئید، سیاتیک و بسیاری از دردهای مزمن را به طور موقت رفع کند. در صورت تداوم درد، برای رفع عامل درد باید با توجه به نظر پزشک اقدام کرد.

روش استفاده

در صورت بروز هر یک از دردهایی که در بالا به آنها اشاره شد، ابتدا محل درد را کاملاً تمیز کرده و خشک نمایید، بسته کاغذی چسب را باز کنید و محافظ چسب را به آرامی بردارید و چسب را از گوشه های بالایی گرفته و به آرامی روی محل درد قرار دهید (برای قرار دادن آن روی پشت و کمر خود احتمالاً به کمک فرد دیگری نیاز داشته باشید)،

سپس ۲-۳ مرتبه با دست روی چسب بکشید و محل درد را ماساژ دهید و اجازه دهید چسب کاملاً به پوست بچسبد. در صورت نیاز به تأثیر گذاری بیشتر، می توانید تا ۴۸ ساعت چسب را روی پوست خود باقی بگذارید. برای جلوگیری از زخم شدن پوست هنگام جدا کردن چسب، راهنمای کندن چسب از روی پوست را بخوانید.

چسب کمر فلفلی چیست

چسب کمر فلفلی یک نوع چسب بر روی ورقه‌ای صاف است که حاوی مقادیری داروی تسکین دهنده است. این داروها مستقیم از طریق پوست جذب می‌شوند و وارد جریان خون می‌شوند.

البته بیشتر این چسب‌ها دارای ترکیبات یکسانی هستند اما برخی از این چسب‌ها ترکیبات مخصوص خود را دارند که ممکن است طول دوره درمان کمتر باشد.

ترکیب اصلی چسب کمر فلفلی همان فلفل یا کاسپایسین است.

البته یک سری چسب کمر دیگر موجود است که دارای مواد مخدر هستند و برای تسکین دردهای بیشتر استفاده می‌شوند اما تنها با تجویز پزشک می‌توان آن را از داروخانه تهیه کرد.

نحوه  تاثیر چسب کمر فلفلی

شاید برای شما هم سوال باشد که چسب کمر فلفلی چگونه تاثیر خود را اعمال می‌کند.  همان طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد چسب کمر به صورت مستقیم تاثیر خود را بر روی پوست می‌گذارد.

یعنی از طریق پوست مواد موجود در چسب وارد جریان خون می‌شوند و تاثیر خود را بر ناحیه و عضله مورد آسیب اعمال می‌کنند.

مثلا فلفل قرمز که در بالا به آن‌ اشاره کردیم، به عنوان یک عامل ترمیم کننده به مانند یک کیسه آب گرم عمل می‌کند که آثاری مثل کوفتگی، کبودی، قرمزی و سایر موارد این گونه را در عرض چند ساعت از بین می‌برد.

چسب-کمر-فلفلی

همچنین وجود فلفل قرمز به عنوان یک ترکیب اصلی باعث بهبود و ترمیم ناحیه مورد نظر می‌شود که اسید لاکتیکی که موجب درد عضلانی شده است از محل مورد نظر مثل ماهیچه یا عضله دور می‌شود و جریان خون سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

چسب کمر فلفلی در واقع یکی از انواع نسخه‌های قدیمی است که برای درمان انواع کمر دردها، آرتروز گردن، زانو، مفاصل و ماهیچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چسب کمر فلفلی و مزایا

چسب کمر دارای مزایا بسیار زیادی است. مخصوصا برای کسانی که همیشه درگیر دردهای آرتروز مفصلی گردن و زانو و کمر هستند.

برخی از این مزایا عبارتند از :

  • نیازی به مصرف هیچگونه قرصی نیست. پس اگر مشکل گوارشی دارید حتما از این چسب استفاده کنید.
  • به مدت چند دقیقه دردهای عضلانی به شدت کاهش می‌یابند
  • این نوع درمان یعنی استفاده از چسب کمر فلفلی بدون هیچگونه عارضه جانبی است.
  • برای اکثر دردها مثل رگ به رگ شدن، کشیدگی عضلات حین ورزش، دردهای عضلانی مرتبط با قاعدگی بسیار موثر است.
  • ماده دیگری مثل لیدوکایین در این چسب فلفلی موجود است که تاثیر بالایی در کاهش درد دارد. معمولا بعد از ۳ الی ۴ ساعت درد را از بین می‌برد.

نحوه استعمال و استفاده از چسب کمر

برای استفاده از چسب کمر فلفلی بهتر است یک سری نکات را مد نظر داشته باشید. با اینکه مطالعات زیادی راجع به این چسب انجام شده است. اما :

اگر جز بیمارانی هستید که دارای سابقه آلرژی هستید؛ قبل از خرید و استعمال حتما به پزشک یا مشاور داروخانه اطلاع دهید.

در مورد بیماران کلیوی هم به همین روش باید عمل کرد. از این چسب باید محتاطانه استفاده کنند و حتما از پزشک مشورت بگیرند.

سعی کنید به هنگام استفاده حتما ناحیه مورد نظر تمیز باشد، یعنی بعد از حمام از چسب استفاده کنید.

توصیه می‌شود، بعد از استفاده از چسب کمر فلفلی از لباس‌های گشاد استفاده کنید و بگذارید چسب به تنهایی روی پوست شما قرار بگیرد.

معمولا در دوران بارداری توصیه می‌شود از این چسب استفاده نشود. اگرچه هنوز مطالعات زیادی باید در این خصوص انجام شود.

خودسرانه چسب را خریداری نکنید. از مشاور داروخانه کمک بگیرید تا با توجه به نوع درد شما چسب مورد نظر را توصیه کنند.

سعی کنید از مراکز معتبر مثل داروخانه‌ها خریداری کنید که آزمایش‌های پزشکی مربوطه را گذرانده باشند.

بعد از استفاده از چسب کمر سعی کنید از هر دارویی استفاده نکنید، منظور داروهای خوراکی است یا حتما از یک پزشک یا مشاور داروخانه کمک بگیرید.

در صورت هر گونه خارش، آلرژی یا قرمزی بیش از اندازه مصرف را قطع کنید.