امروزه با توجه به سبک زندگی، آب و هوا، تغذیه و … سلامت مو موضوعی است که باید به آن توجه کرد و جلوگیری از مو خوره با روغن آرگان، روغن زیتون و انواع دیگر روغن‌های گیاهی از جمله روش‌های رفع این مشکل است.

شاید شما هم با مشکل چندشاخه شدن تار موهایتان رو به رو شده باشید. در چنین شرایطی باید این اتفاق را زنگ خطری برای ناسالم بودن موها در نظر گرفت و برای رفع آن و داشتن موهایی سالم اقدام کرد. از این رو یخ‌پد در این مقاله به موضوع موخوره و تاثیر روغن‌های گیاهی در رفع آن می‌پردازد.

موهایی سالم در شهری سالم با استفاده ار روغن آرگان

در دنیای امروز ما تنوع محصولات بهداشتی و مراقبتی از پوست و مو تنوع بسیاری پیدا کرده‌اند. به علاوه شرایط زندگی بسته به نقطه‌ای از دنیا که در آن ساکن هستیم می‌تواند تاثیرات متفاوتی بر روی سلامت پوست و موی ما داشته باشد.

به عنوان مثال ممکن است در شهری که شلوغ و آلودگی در آن زیاد است نیاز باشد هر روز دوش بگیریم و موهای خود را بشوییم. یا اگر در شهری زندگی می‌کنیم که آلودگی در آن کمتر است و حتی آب و هوای تمیزتری دارد، ممکن است موهای سالم‌تری داشته باشیم و هر روز هم دوش نگیریم. از این رو توجه به سلامت مو و نگه‌ داری از آن اهمیت بسیاری دارد. چرا که در صورت بروز هرگونه مشکل امکان دارد تا نه تنها موهای ناسالمی داشته باشیم بلکه حتی مشکلات پوستی نیز برایمان به وجود بیاید، یا حتی افراد دیگر را نیز درگیر کنیم.

حال در سالهای اخیر بر روی اهمیت مراقبت از مو تاکید شده و تحقیقات بسیاری بر روی تاثیر مواد مختلف شیمیایی و گیاهی بر مو انجام شده است. به عنوان مثال جلوگیری از مو خوره با روغن آرگان یکی از مواردی است که متخصصان بر روی آن تحقیق کرده تا امروز ما این روغن را برای حفظ سلامت موهای خود استفاده کنیم.

گیاهی یا شیمیایی؟

جلوگیری-از-موخوره-با-روغن-آرگان

همانطور که گفته شد موارد بسیاری در سلامت موهای ما تاثیر دارند از حفظ بهداشت شخصی تا شرایط اقلیمی که در آن ساکن هستیم. اما به هر حال ممکن است در طول زندگی مشکلاتی برای موهای به وجود بیاید؛ مشکلاتی همچون چند شاخه شدن تارهای مو، شکستن نوک تارهای مو، ضعیف شدن ریشه و یا ساقه‌ی مو، ریزش و کم پشت شدن موها، خشک شدن موها و …

از این رو ما برای نگهداری ازموهای خود در شرایطی سالم نیاز به موادی داریم که این کار را برای ما انجام دهند. مواد شیمیایی و گیاهی؛ البته توصیه می‌شود که از مواد شیمیایی کمتری باید برای نگهداری از مو استفاده. چرا که در درازمدت می‌توانند آسیب‌های و تاثیرات مخرب‌تری بر روی مو و پوست ما داشته باشند. از این رو یکی از بهترین گزینه‌های استفاد هاز روغن‌های گیاهی است که از گیاهان و میوه‌های مختلف تهیه شده‌اند. به عنوان مثال روغن آرگان که به طور خالص و یا به طور ترکیب شده در شامپو، ماسک مو و نرم‌کننده‌ها یافت می‌شود.

معجزه‌ی آرگان در جلوگیری از مو خوره

جلوگیری از مو خوره با روغن آرگان از جمله بهترین روش‌های برای درمان و تقویت مو است. اما چگونه؟ در ابتدا باید بدانید که هرچیزی که موهای ما را در برابر آسیب‌های مختلف نگهداری می‌کند روغن دارد. چرا که این روغن‌ها باعث آبرسانی به ریشه و ساقه‌ی مو شده و آنها را به طور طبیعی تقویت می‌کند. روغن آرگان که یک روغن گیاهی است از درخت آرگان که بومی کشورای آفریقایی است به دست می‌آید. البته امروزه در همه‌ جای دنیا در دسترس است. این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان بسیار، چربی‌های مفید و ویتامین E است که به تقویت مو کمک می‌کند.

روش استفاده از روغن آرگان برای مو خوره

استفاده از روغن آرگان بسته به میزان خلوص آن متفاوت است اما روغن خالص آن را می‌توانید پس از حمام و بسته به حجم موهای خود استفاده کنید چرا که این روغن نیازی به شسته شدن ندارد. پیشنهاد می‌شود که برای موهای کوتاه بین ۲-۳ قطره بر روی سر خود بریزید و سپس سر و موهای خود ماساژ دهید تا روغن همه‌ جا را پوشش دهد. اگر هم موهای بلندی دارید می‌توانید ۸-۱۰ قطره بریزید و همین عمل را انجام دهید.

روش استفاده از روغن آرگان برای مو خوره

از آنجایی که تاثیر محصولات گیاهی نسبت به محصولات شیمیایی دیرتر است بنابراین برای دیدن اثرهای روغن آرگان بهتر است به آن زمان بدهید. جلوگیری از مو خوره با روغن آرگان یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان انتخاب کرد؛ چرا که علاوه بر رفع موخوره به نرم‌تر شدن موها، تقویت ریشه‌ی مو و همچنین رفع ریزش مو نیز کمک می‌کند.

درنهایت باید دقت کرد که برای تهیه‌ی روغن آرگان و یا هر روغن گیاهی دیگر برای سلامت پوست و مو بهتر است به مراکز و برندهای معتبر مراجعه کرد.