بازوبند طبی جهت فشار دادن به ناحیه مورد آسیب برای بیماری‌های مختلف چون بیماری‌های عروقی، بیماری‌های مفصلی و سایر استفاده می‌شود.

وقتی ناحیه آسیب دیده با این بازوبند تحت فشار قرار می‌گیرد، رگ‌های خونی تجمع یافته با فشار بیشتری خون را به نقاط مورد نظر ارسال می‌کنند، پس درد به شدت کاهش می‌یابد.

شانه بازوبند طبی یکطرفه 

اما بازوبند طبی دقیقا چیست؟ کارایی آن چگونه است و نکات لازم پیرامون استفاده از آن به چه نحوی است؟

این‌ موارد سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله از سایت یخ پد به آن‌ها بپردازیم تا اگر قصد خرید آن را دارید، با آگاهی بهتر آن را خریداری کنید.

بازو بند طبی چیست؟

بازو بند طبی در واقع یک آستین طبی است که عضو آسیب دیده را تحت حمایت قرار می‌دهد. این عضو ممکن است در اثر ورزش یا در رفتگی دچار درد و کشیدگی شده باشد.

اینجاست که از طریق بازوبند می‌توانیم فشار لازم را در ناحیه مورد نظر وارد کنیم تا جریان خون سریع‌تری به عضو مربوطه وارد شود و روند ترمیم صورت بگیرد.

معمولا فشاری که یک بازو بند طبی اعمال می‌کند چیری بین بیست تا چهل میلی متر جیوه می‌باشد. که کاملا استاندارد است. در ضمن بازو بند طبی خاصیت کاملا کشسان دارد و همین موضوع برای بیمار بسیار راحت‌تر و پذیرش آن قابل قبول تر است.

بازوبند طبی : درد مفاصل

مفاصل یکی از پر کاربردترین اعضای داخلی بدن هستند که ما روزانه از طریق آن‌ها کارها و فعالیت‌های حیاتی خود را انجام می‌دهیم.

گاهی در اثر فرسودگی یا فعالیت بیش از اندازه و یا بی احتیاطی دچار ضرب دیدگی و آسیب‌هایی می‌شوند که با درد و کوفتگی همراه هستند.

برای این قبیل موارد می‌توان از یک بازو بند طبیعی استفاده کرد که قادر است، ناحیه مورد نظر را گرم نگه دارد، با خونرسانی بهتر و با کیفیت‌تر رگ‌های آسیب دیده را  ترمیم کند.

بازوبند-طبی

از همه مهمتر سنگینی و یا افزایش وزنی برای شما ندارد و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

به طور مثال فشار و کشیدگی در ناحیه شانه یا بازو و یا آرنج از بیشترین اتفاقات مرتبط با آسیب دیدگی‌های غیر قابل پیش بینی  است که می‌تواند التهاب وارد شده به تاندون‌های شانه یا در رفتگی و تورمی که بر روی کیسه‌های مفصلی ایجاد شده است، به خوبی درمان کند.

بازوبند طبی : درمان در سایر موارد

بازو بند طبی فقط برای مواردی که در بالا گفتیم، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این بازو بند فواید بسیار زیادی دارد. از جمله برای کسانی که مشکلات قلبی و عروقی یا مشکلات ریوی دارند که نیاز به خونرسانی به قلب و پاکسازی از مواد و ضایعات اضافی دارند، بسیار مورد نیاز است.

آویز دست شانه ای با بازوبند الحاقی

معمولا افرادی که به تازگی عمل‌های جراحی مثل قلب، ریه و غیره داشته‌اند، به کمک بازو بند طبی منطقه عروقی – محیطی را تحت فشار قرار می‌دهد و خون قادر است با فشار بسیار خوبی به مناطق با کانال‌ها و رگ‌های باریک‌تر وارد شود و اکسیژن رسانی را افزایش دهد.

به دنبال این جریان میزان درد به شدت کاهش می‌یابد، مواد زائد حاصل از فعل و انفعلات درمان سریعا از منطقه مورد نظر دور می‌شوند.

در نهایت بهبودی سریعا اتفاق می‌افتد.

اینکه از بازو بند طبی چگونه استفاده کنیم تا بتواند کارایی بهتری داشته باشد، به موارد بسیار زیادی وابسته است. ابتدا باید بدانید که طول عمر یک بازو بند طبی چقدر است.

اگر بازو بند از کیفیت خوبی برخوردار باشد و شما بخواهید هر روز از آن استفاده کنید چیزی بالغ بر شش ماه می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

به این خاطر که بازو بند به مرور زمان کشش پیدا می‌کند و املاحی که زیر پوست جمع می‌شوند، موجب پوسیدگی بازوبند می‌شوند.

برای همین بهتر است بعد از هر با مصرف آن را بشویید. تا جایی که می‌توانید اگر از یک بازو بند دیگر به عنوان زاپاس استفاده کنید، طول عمر استفاده از هر دو افزایش خواهد یافت.

بنابراین توصیه کلی آن است، هر بار که از آن استفاده می‌کنید، حتما آن را بشویید.

نحوه استفاده از بازو بند طبی

نحوه شستن بازو بند طبی

در مورد شستن بازو بند باید بدانید که استفاده از آب خیلی گرم که رو به داغی است کار صحیحی نیست.

همچنین  استفاده از انواع سفید کننده‌ها و شوینده ‌‌هایی که بسیار پر قدرت هستند، برای تمیز کردن بازو بند مناسب نیستند.

باید سعی کنید با آب ولرم رو به گرم همراه با یک شوینده ملایم جهت شست و شو بازو بند استفاده کنید.

اگر قرار است در ماشین لباسشویی بیندازید، سعی کنید از یک محفظه توری استفاده کنید و آن را روی یک دور مناسب و ملایم قرار دهید.

در مورد خشک کردن هم به همین صورت سعی کنید از حرارت مستقیم استفاده نکنید؛ آن را در یک فضای باز همراه با نور خورشید قرار دهید تا به صورت طبیعی خشک شود.

قیمت بازو بند طبی

قیمت بازو بند طبی متغیر است. این تفاوت قیمت هم به دلیل نوع الیاف و موادی است که برای تولید و ساخت آن استفاده می‌شود.

در ضمن قیمت بازو بند به کارایی و کارکردی که اعمال کی‌کند، بستگی دارد. اینکه قرار است؛ دقیقا برای چه درد و درمانی استفاده شود.

آیا برای آسیب دیدگی مفاصل است یا برای نواحی مورد جراحی که در قیمت نهایی تاثیر بسیار زیادی دارد.