در این مطلب درمورد راه درمان واریس توضیح می‌دهیم. بیماری واریس بیماری رایجی است. این بیماری به قدری مرسوم است که به صورت میانگین از هر چهار فرد یک فرد مبتلا به این بیماری است. البته باید بدانیم که بیماری واریس مختص به پا می‌باشد و مشابه هر بیماری راه‌های درمانی مختلفی دارد.

آشنایی با بیماری واریس

بیماری واریس پا یک نوع بیماری است که در آن رگ‌هایی که در زیر پوست قرار دارند متورم می‌شوند و به راحتی می‌توان آن را دید و حس کرد و این بیماری در زنان نسبت به مردان بیش‌تر است. ولی این بیماری با ظاهر ناخوشایندی که دارد به اکثر افرادی که آن‌ها را مبتلا کرده‌است، آسیبی نمی‌رساند.

راه درمان درمان بیماری واریس

در اینجا ۵ روش خانگی از راه درمان واریس که می‌توان با آن این بیماری را بهبود بخشید بیان شده‌است.

البته قبل از انجام این روش‌ها حتماً به دکتر متخصص در این حوزه مراجعه کنید.

  1. اولین روشی که برای درمان این بیماری پیشنهاد می‌شود، ورزش است. باید بدانید که ورزش در درمان هر بیماری موثر است و انجام ورزش برای بهتر شدن گردش خون و تنظیم فعالیت‌های بدن نقش مهمی را ایفا می‌کند. همچنین بر اساس تحقیقات موسسه پزشکی محور آمریکا هنگام نشستن در وضعیت نامطلوب، مانند وقتی که گردن رو به جلو خم باشد یا چهار زانو نشستن، یا ایستادن بلند مدت و بدون حرکت، احتمال ابتلا به بیماری واریس افزایش پیدا می‌کند.
  2. کنترل وزن: کسانی که وزن زیادی دارند به خصوص زنان و افراد میان‌ سال بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. وقتی که فرد اضافه وزن دارد باعث فشار آمدن زیادی به رگ‌ها می‌شود، این فشار باعث ورم یا برگشت جریان خون به صورت معکوس می‌شود.
  3. استفاده از روغن‌های اسانس برای تنظیم هورمون ها: این روغن‌ها برای بهبود وضعیت گردش خون بسیار مفید هستند و باعث پایین آوردن ورم می‌شوند. همچنین در جهت بهبود تنظیم هورمون‌های بدن بسیار کمک کننده هستند. یکی از بهترین روغن‌ها برای مشکلات وریدی روغن سرو است که باعث بالا بردن سرعت گردش خون می‌شود و همچنین تقویت دستگاه گردش خون را نتیجه می‌دهد.
  4. رژیم غذایی برای جلوگیری از ورم: غذاهای خاصی هستند که باعث جلوگیری از ایجاد ورم در بدن می‌شوند. خوردن این خوراکی‌ها یکی از راه درمان واریس محسوب می‌شوند که با تقویت گردش خون و سریع‌تر شدن فرآیند بهبودی بیماری واریس همراه است. همچنین این خوراکی‌ها سبب جلوگیری از گسترش واریس در آینده می‌شوند. البته این نکته لازم به ذکر است که حتما از رژیمی درست استفاده کنید تا دچار مشکلاتی چون فشار خون، افزایش وزن، نداشتن تعامل هورمونی و … نشوید.

برای درمان واریس از چه مواد غذایی استفاده کنیم؟

واریس چیست

خوراکی‌هایی که ظاهر واریس را بهبود می‌بخشند و خواص ضد التهابی دارند:

  • خوراکی‌هایی که دارای فیبر زیادی هستند مانند: سبزیجات و حبوبات تازه و میوه‌ها و …
  • خوراکی‌‌هایی سرشار از آنتی‌ اکسیدان مانند: ویتامین EوC
  • خوراکی‌هایی که ادرار آورهای طبیعی هستند مانند: سبزی‌های تازه، رازیانه و…
  • خوراکی‌هایی که منیزیم زیادی دارند مانند: آواکادو، موز و کلم و…
  • خوراکی‌های ادویه دار
  • استفاده از دارو‌های گیاهی مانند: شاه بلوط هندی، قره قاط.

بوته‌های این دو گیاه برای بهبود وضعیت بیماری واریس بسیار مفید هستند و هیچ ضرر و زیانی برای بدن ندارند. افراد در قدیم از این روش خانگی استفاده می‌کردند.

قره قاط و شاه بلوط هندی به دفع آب‌های اضافی بدن کمک می‌کنند. همچنین به مشکلاتی چون ورم، اسهال،

ناراحتی‌های پوستی، گردش خون کمک رسانی انجام می‌دهند.

قره قاط در قاره اروپا به میوه‌ای به نام بلوبری معروف است. شما می‌توانید با گرفتن عصاره آن دمنوش یا چای درست کنید که هم راحت‌تر قابل استفاده باشد و هم هضم بهتری دارد.

همچنین لازم به ذکر است که از اجزای این گیاه به صورت عصاره، چای یا دمنوش، کرم و کپسول استفاده می‌شود.

در عصاره این گیاه ماده‌ای به نام آئیسین وجود دارد که به صورت ۱۶ الی۲۰ درصد فعال می‌باشد و از نظر دانشمندان شما باید ۱۰۰ میلی لیتر از آن را در روز استفاده کنید. حتی از نظر برخی دانشمندان شما باید در روز ۱۶۰ میلی لیتر از آن را استفاده کنید.

سخن آخر

در این مطلب درمورد راه درمان واریس صحبت کردیم. شما باید بدانید لوازمی که برای درمان خود تهیه می‌کنید معتبر باشند به همین منظور پیشنهاد می‌شود به سایت یخ پد مراجعه کنید و از امکانات آن استفاده کنید. در این سایت انواع اقلام پزشکی برای شما فراهم شده‌است.