مقابله با افسردگی یکی از مسائل مهمی به شمار می‌آید که اگر برای آن اقدامات درست و به موقعی انجام نگیرد، باعث مشکلات جدی خواهد شد. زنان نسبت به مردان، برای درمان افسردگی یا هر مشکل دیگری بیشتر به پزشک مراجعه می‌کنند تا مشکل خود را درمان کنند. به منظور خوب شدن افسردگی شدید و روان درمانی برای هر فرد که از این مشکل رنج می‌برد تا زمان بهبودی و حتی چندین ماه بعد که زمان معمول مراقبت می‌باشد این مراحل درمانی لازم است.

البته لازم به ذکر است که در بعضی از موارد دوره‌های افسردگی خود به خود برطرف می‌شود و این وضعیت امکان دارد چند ماه رنج فیزیکی و روانی، اندوه و بی میلی به زندگی را برای افراد به همراه داشته ‌باشد. این موضوع سبب می‌شود که فرد ضررهای زیادی در رابطه با روابط اجتماعی و کار خود داشته‌ باشد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد هر چقدر دوره‌های افسردگی افراد طولانی باشد احتمال دارد افسردگی، بدتر و به مرور زمان شدیدتر هم شود. یکی از روش‌های رویارویی با افسردگی روان درمانی است، برای درک بهتر این موضوع تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

روان درمانی و راه‌های مقابله با افسردگی

تا کنون چندین روش موثر برای درمان افسردگی ایجاد شده‌است که روان درمانی یکی از این روش‌ها است و هدف آن اصلاح افکار و باور‌هایی است که به طور ناخودآگاه  بستر را برای افسردگی فراهم می‌سازند.

راه‌های درمانی افسردگی، انجام روش‌هایی مانند برطرف کردن مشکل استرس، تجویز دارو برای تسکین علائم مانند فکر به خود کشی و تسهیل روش‌های روان درمانی (نورومدولاسیون) است که در آن برای برگرداندن ارتباط موثر، متن‌های کلیدی مغز و اعصاب به صورت مستقیم تحریک می‌شوند.

همچنین افراد می‌توانند با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود مانند رژیم غذایی و ورزش ساده و یا ملحق شدن به گروه سرود و تمرین مدیتیشن به درمان افسردگی و رفع افسردگی شدید خود، کمک شایانی کنند. لازم به ذکر است که بر طبق نتایج، روش روان درمانی، مانند استفاده از دارو و قرص برای مقابله با افسردگی بسیار موثر واقع شده‌است.

راههای-مقابله-با-افسردگی

درمان افسردگی به صورت خودکار

امکان دارد که دوره‌ افسردگی به صورت خود به خود برطرف شود اما این وضعیت در بهترین حالت ممکن چندین ماه زمان می‌برد و در این مدت آسیب بسیار زیادی به مغز و زندگی افراد وارد می‌شود. همچنین بر طبق نظر متخصصان التهابی که در اثر افسردگی ایجاد می‌گردد با گذشت زمان باعث زوال اعصاب می‌شود و این چرخه باعث تغییرات بسیار زیاد پاتولوژیک در مغز می‌شود به طوری که بهبود یافتن افراد از افسردگی و درمان ناراحتی اعصاب در آینده بسیار سخت‌تر خواهد شد.

اقدامات فردی برای تسکین و درمان افسردگی

برخی از اقدامات فردی به تسکین و درمان افسردگی کمک می‌کنند. تغییر سبک زندگی یکی از عوامل مهم برای مقابله با افسردگی است که این روش بسیار موثر واقع شده‌است. مهم‌ترین عادت سالم، داشتن خواب کافی است زیرا خواب برای داشتن یک حس خوب ضروری و لازم است و یک خواب مفید بر روی تمام سیستم‌های بدن و مغز تاثیر‌گذار است. البته اختلال در خواب آخرین علائم افسردگی است که کاملا برطرف می‌شود اما در کل داشتن خواب منظم لازم و ضروری است.

اگر افراد بتوانند به صورت مستمر یک خواب منظم داشته‌ باشند به صورت خودکار روی متابولیسم بدن خود تاثیر می‌گذارند و خطر بیماری قلب و عروق را که با افسردگی در ارتباط است کاهش می‌دهند.

افسردگی باعث منزوی شدن افراد می‌شود و این موضوع از دست دادن انگیزه‌ بیمار را در پی دارد. دوری این گونه افراد از اجتماع باعث جلوگیری از برطرف شدن نیاز تحریک و لذت آن‌ها می‌شود. بنابراین فعال بودن برای این افراد(حتی خلاف انگیزه خود) مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال ارتباط اجتماعی یکی از مهم‌ترین عوامل بهتر شدن روحیه فرد است که با خنثی ساختن واکنش استرس روی جسم فرد اثر می‌گذارد. همچنین داشتن حس خوب و شادی ارتباط اجتماعی باعث مبارزه با غم و اندوه و افسردگی می‌شود.

سخن آخر

در این مطلب راه‌های مقابله با افسردگی و اقداماتی که فرد برای درمان این مشکل می‌تواند انجام دهد، را بررسی کردیم. توجه داشته باشید که شما باید از لوازم پزشکی معتبری برای درمان هر گونه مشکلی استفاده کنید بنابراین پیشنهاد می‌شود از یخ پد لوازمی که نیاز دارید را تهیه کنید. در این سایت انواع اقلام پزشکی و بهداشتی و آرایشی موجود است و شما به راحتی با خرید اینترنتی می‌توانید هر آن چه نیاز دارید را بدون تحمل مشکلات خرید حضوری تهیه کنید.