جوراب دیابتی به منظور کمک به بیماران دیابتی به وجود آمده‌است. به همین دلیل در طراحی آن سعی شده درزی وجود نداشته باشد و بتواند احتمال ورم کردن پا را کاهش دهد. علاوه بر این جوراب‌های دیابتی می‌توانند به منظور کاهش احتمال عفونت قارچی رطوبت را کنترل کنند. همچنین جوراب‌های دیابتی برای این که پاها زخم نشوند از آن‌ها محافظت می‌کنند.

مراقبت کردن از پوست و پا برای کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، اهمیت بسیاری دارد. حدود ۱۰ % از کسانی که به قند خون مبتلا هستند، دچار زخم پای دیابتی می‌شوند. تولید جوراب‌های دیابتی در اندازه و رنگ‌های مختلف انجام می‌گیرد؛ بنابراین افراد دیابتی می‌توانند هر جوراب مناسبی که با سایز و سلیقه آن‌ها همخوانی دارد را خریداری کنند.

جوراب دیابت بامبو ورنا

جوراب دیابتی می‌تواند انواع آسیب‌ دیدگی پا مانند زخم پای دیابتی را به حداقل برساند. این نوع جوراب‌ها تا جایی که ممکن است پا را خشک و گرم نگه می‌دارند. اگر جوراب مناسبی را انتخاب کنید، محافظت از پای خود را تضمین کرده‌اید و مانع از بروز بسیاری از مشکلات و عوارض دیگر می‌شوید.

جوراب‌های دیابتی چه ویژگی‌هایی دارند؟

بدون درز بودن یکی از ویژگی‌های این جوراب‌ها می‌باشد. درزهایی که در جوراب وجود دارد در اثر برخورد با پا و ساییده شدن، زخم یا تاول ایجاد می‌کند. این جوراب‌ها جذب کننده رطوبت هستند که پاها را خشک نگه می‌دارند و از عفونت‌های پوستی پیشگیری می‌کند. جوراب‌های دیابتی دارای بافت قابل تنفس هستند و می‌توانند به خشک نگه داشتن پاها کمک کنند.

دیابت باعث انقباض رگ‌ها و کاهش گردش خون در پاها می‌شود. جوراب‌های دیابتی باعث گرم نگه داشتن پاها و بهبود گردش خون می‌شوند. پنجه جوراب‌های دیابتی پهن است و انگشتان پا را نمی‌فشارد، رطوبت را بین انگشتان پا حفظ نمی‌کند و بیمار کاملا راحت خواهد بود.

اکثر جوراب‌های دیابتی به شکل پا در می‌آیند. با وجود این خاصیت دیگر جوراب‌ها در بعضی قسمت‌ها گشاد نمی‌شوند، در نتیجه به پوست ساییده نشده و از زخم شدن پا جلوگیری می‌کند. جوراب‌های دیابتی لایه محافظی دارند که وظیفه آن مراقبت از پا است و از آسیب دیدن پا جلوگیری می‌کند.

 چه افرادی باید از جوراب دیابتی استفاده کنند؟

جوراب دیابت پنج انگشتی ورنا

کلیه بیمارانی که به قند خون دچار هستند نیازمند جوراب مخصوص هستند. اما در صورتی که بیماران به مشکل کاهش بلندی پشت پا (پشت پا از بالای پا تا پشت بخش داخلی مچ پا اندازه‌گیری می‌شود) دچار هستند، تغییری در رنگ و دمای پایشان به وجود آمده‌است، آسیب عصبی یا تغییرات دیگری در حس پایشان به وجود آمده و از زخم شدن پایشان به دلیل ساییده شدن به جوراب رنج می‌برند، برای این که از پاهای خود بیشتر محافظت کنند پیشنهاد می‌شود که جوراب دیابتی را جایگزین جوراب معمولی کنند.

جوراب دیابت پنج انگشتی ورنا

علاوه بر این در صورتی که حساس بودن پاهایتان به تغییرات دما را مشاهده می‌کنید یا این که سریع تحریک می‌شوند، قرمز می‌شوند و دچار ورم می‌شوند، این نوع جوراب‌ها را خریداری کنید. حتی در صورت باردار بودن و ابتلا به دیابت بارداری برای این که ورم پاهایتان کاهش یابد، این نوع جوراب‌ها پیشنهاد می‌شود.

مزایای جوراب‌های دیابتی

جوراب‌های دیابتی مزیت‌های زیادی دارند اما اصلی‌ترین آن‌ها این است که از پا محافظت می‌کنند. این باعث می‌شود که بیمار ناخودآگاه از پاهایش مراقبت کند. برخی از مزیت‌های این جوراب در ادامه آمده‌است.

  • احتمال تاول زدن و زخم شدن پا در اثر ساییده شدن درز جوراب به پا را از بین می‌برد.
  • مشکل چروک شدن برای این جوراب به وجود نمی‌آید که بیمار را ناراحت کند.
  • این جوراب به شکل پا درمی‌آید و از جانب گشاد یا تنگ شدن آن راحت هستید.
  • جوراب‌های دیابتی کش‌های سفت و تحریک کننده ندارند.
  • اگر ترشحات یا خونریزی روی آن به وجود بیاید به راحتی قابل مشاهده است.
  • ضدمیکروبی بودن از دیگر مزایای این جوراب‌هاست، بوی بد ندارند و عفونت باکتریایی ایجاد نمی‌کنند.
  • محافظت از نقاط فشاری حساس
  • این جوراب از زخم پای دیابتی جلوگیری می‌کند که باعث به حداقل رساندن احتمال قطع عضو در آینده می‌شود.

سخن آخر

در این مطلب درمورد جوراب دیابتی، مزایا و ویژگی‌های آن صحبت کردیم. اگر شما به چنین جوراب‌هایی احتیاج دارید می‌توانید به راحتی از سایت یخ پد به صورت آنلاین آن را تهیه کنید. در سایت یخ پد انواع اقلام پزشکی وجود دارد و شما هر آنچه که نیاز داشته باشید را می‌توانید اینترنتی و بدون حضور فیزیکی در فروشگاه و صرف زمان و تحمل مشکلات دیگر تهیه کنید.